23 lipca 2020

Syrop daktylowy

Dlaczego warto pić syrop daktylowy?

Można zaobserwować, że syrop daktylowy z roki na rok cieszy się coraz większą popularnością. Jest to spowodowane przede wszystkim zdecydowanemu rozpowszechnieniu stosowania zamienników cukru w spożywanych potrawach. Przeważnie cukier pozyskiwany z buraków cukrowych zastępują osoby na diecie wegańskiej, bezglutenowej czy wegetariańskiej.

Jakie są najbardziej istotne właściwości syropu daktylowego?

Warto mieć świadomość, że omawiany syrop daktylowy ma bardzo podobne właściwości do surowych daktyli. Należy również zaznaczyć, że syrop ma w swoim składzie liczne witaminy czy składniki mineralne. Nie wszyscy wiedzą, że miód daktylowy zawiera bardzo dużo potasu, który może być bardzo pomocny np. w leczeniu nadciśnienia tętniczego. Ponadto produkt dostarcza organizmowi magnezu i wapnia, które oddziałują na właściwą pracę mięśni. Trzeba także wspomnieć, że w w składzie syropu daktylowego znajdują się witaminy o charakterze antyutleniającym, czyli A, C i E. Z kolei witaminy z grupy B wspomagają układ nerwowy.

Jak można przygotować syrop daktylowy?

Do przygotowania syropu daktylowego potrzebna są następujące składniki: szklanka ciepłej wody, szklanka suszonych daktyli, łyżka soku z cytryny lub szczypta cynamonu.

W pierwszej kolejności należy zalać suszone daktyle szklanką ciepłej wody, a następnie przykryć je talerzykiem oraz pozostawić na godzinę. Można również zdecydować się na pozostawienie na całą noc, by owoce właściwie namiękły. W kolejnym etapie trzeba dodać sok sok wyciśnięty z cytryny oraz blindować całość na gęsty syrop. Na końcu można gotowy syrop przelać do czystego słoiczka. Nie wszyscy mają świadomość, że omawiany produkt można bez żadnego problemu przetrzymywać w lodówce nawet przez 3 tygodnie.

Czy syrop daktylowy jest zdrowy?

Omawiany syrop daktylowy jest przede wszystkim naturalnym i zdrowszym zamiennikiem cukru w codziennej diecie. Jest nie tylko znacznie mniej kaloryczny w porównaniu do cukru z cukierniczki, ale również jest w stanie nadać wypiekom odpowiedniej wilgotności. Ponadto syrop daktylowy jest zdecydowanie bardziej zasobny w różnego rodzaju witaminy i minerały.

Rekomendowane jest dodawanie produktu do naleśników, owsianki, domowych wypieków. Należy także zdawać sobie sprawę, że syrop daktylowy jest bardzo bogatym źródłem sacharozy i fruktozy. Nie powinien zatem być konsumowany w przesadnej ilości przez osoby zmagające się z cukrzycą czy zespołem jelita nadwrażliwego. Ponadto produkt tak samo, jak daktyle jest bogaty w potas. Jeżeli będzie spożywany w nadmiernych ilościach może przyczynić się do otyłości czy nadwagi.

Tło zdjęcie utworzone przez topntp26 - pl.freepik.com